תקנון ותנאים של חברת אגס נגוס בע"מ
מסמך זה מהווה את תקנון ותנאי השירות הרשמיים של חברת אגס נגוס בע"מ
התקנון חל על כל לקוח שמוסר מכשיר לבדיקה, תיקון או כל שירות אחר במעבדה. התקנון חל על כל לקוח, בין אם מוסר מכשיר ישירות או בעקיפין, לבדיקה או תיקון. מסירת מכשיר מהווה הסכמה מלאה לכל תנאי התקנון, גם אם לא נחתם פיזית על ידי הלקוח.
שימור נתונים, מידע ותוכנה. המעבדה אינה אחראית: לשמירת נתונים, מידע, חשבונות משתמש, פרופילי או סודיות מידע של הלקוח.
המעבדה אינה נוהגת להשתמש או לחשוף במכוון נתונים המאוחסנים על גבי המכשירים. כמו כן, המעבדה אינה מוחקת ואינה מפרמטת נתונים בכוונה במהלך הטיפול. נתונים עלולים להיפגע או להימחק עקב תקלות טכניות או תוכנתיות. הלקוח אחראי לגיבוי הנתונים באופן עצמאי לפני מסירת המכשיר.
תוכנות עם רישוי חוקי בלבד. המעבדה מתקינה אך ורק תוכנות עם רישיון חוקי.
חוסר בסיסמה / קוד גישה. אם הלקוח אינו זוכר או אינו מספק את הסיסמה, קוד הגישה מכל סיבה שהיא – הדבר עלול להוות מגבלה מהותית בתהליך התיקון, ובמיוחד בבדיקת תקינות המכשיר לאחר ובמהלך התיקון.
ברוב המכשירים המודרניים, אין אפשרות לבצע בדיקה מלאה של כל הרכיבים והפונקציות ללא גישה מלאה למערכת. לכן, העדר סיסמה עלול לגרום לעיכובים, לעלויות נוספות, או להגבלת אחריות, מאחר שלא ניתן לאמת את תקינות המכשיר באופן מלא במהלך או לאחר ביצוע התיקון.
מצב המכשיר ובלאי טבעי. המכשיר המועבר לתיקון הינו משומש ועלול לכלול שריטות, שברים או פגמים אחרים הנובעים משימוש הלקוח. במהלך התיקון, המעבדה אינה גורמת נזק, אך מצבו החיצוני של המכשיר לא ישתפר, כמובן למעט התיקון עצמו והחלפת חלקים ורכבים הדרושים. תקלות קיימות במכשיר בעת המסירה וההפקדה למעבדה עלולות להחמיר באופן טבעי במהלך ההובלה או תהליך הבדיקה.המעבדה אינה אחראית להחמרת מצב המכשיר.
אבחון ותיקון. ברוב המקרים, לצורך הבדיקה נדרש לפרק את המכשיר. המעבדה אינה גורמת נזק למכשיר במהלך האבחון או תיקון .הצעת המחיר לתיקון עשויה להשתנות, במיוחד במקרה שבו המכשיר אינו נדלק, שכן עד להשלמת תיקון הלוח, לא ניתן לקבוע מראש את מצב כל הרכיבים. אם המכשיר היה במגע עם נוזלים, ייתכן שנזקים פנימיים יתגלו בשלב מאוחר יותר – דבר שעלול גם הוא להשפיע על עלות התיקון.
רכיבים מסוימים שאינם חיוניים לפעולת המכשיר, אך משפיעים על איכות עבודתו או מצבו – עשויים להיות מוצעים להחלפה במהלך או לאחר התיקון. בכל מקרה שבו יידרש תיקון נוסף או החלפת רכיבים נוספים – תוצע הנחה על השירות או על החלק.
תיקון לוח ברמת רכיב. המעבדה מבצעת תיקון ללוח האם (ולוחות אלקטרוניים נוספים) ברמת רכיב, במידה והלוח ניתן לשיקום. תיקון ברמת רכיב הוא תהליך מקצועי מתקדם, הכולל: איתור תקלות מורכבות, זיהוי רכיבים פגומים, החלפת רכיבים אלקטרוניים, שיקום ותיקון מעגלים חשמליים, הלחמות מדויקות, ובדיקות פונקציונליות של מעגלים ותפקוד מלא של הלוח. ברוב המקרים, עלות השירות אינה נובעת ממחיר הרכיבים עצמם, אלא מהשקעת זמן, ידע וניסיון של מהנדסי המעבדה, הנדרשים לאיתור התקלה מבין עשרות או מאות רכיבים.המעבדה אינה מספקת רשימת רכיבים שהוחלפו, שכן ניהול רשימה כזו דורש משאבים וזמן עבודה שאינם כלולים במחיר השירות. בנוסף, בשלב האבחון לא ניתן לצפות מראש את כלל הרכיבים שיידרשו להחלפה – ולעיתים תקלות נוספות מתגלות רק במהלך תהליך התיקון.
טיפול במכשירים שניזוקו מנוזלים. במקרה של חשיפה לנוזלים, המעבדה פועלת מיד עם קבלת המכשיר לניתוק הסוללה ומקור המתח (במידה שניתן), על מנת למנוע זרימת חשמל שעלולה להאיץ תהליכי קורוזיה ולגרום לנזק נוסף לרכיבים. יש להבין כי נוזלים שכבר חדרו אל תוך המכשיר עשויים להישאר כלואים בלוח האם, בין שכבות המסך, המקלדת ורכיבים פנימיים נוספים, ותהליכי הקורוזיה עלולים להימשך ואף להחמיר עם הזמן, גם במהלך הבדיקה או השינוע. אם המחשב נדלק ופועל, יתבצע ניקוי כללי, ייבוש וניקוי יסודי של לוח האם. אם המחשב אינו נדלק או שקיימת קורוזיה משמעותית שכבר התפתחה – השירות ישתנה ויכלול תיקון לוח אם, החלפת רכיבים ותיקון ברמת רכיב. בנוגע למקלדת – למרבית המקלדות יש שכבות אלקטרוניות פנימיות, ואם חדר לשם נוזל – לא ניתן לנקות מבפנים. אנו מבצעים ניקוי חיצוני ונשיפה בלבד, ובודקים תקינות, אך ייתכנו תקלות עתידיות כגון מקשים שזולגים או שאינם מגיבים. במקרה כזה נדרשת החלפה, ותינתן הצעת מחיר בהנחה ביחס למחירון הרגיל והיא איננה חלק משירות הניקוי. גם אם המקלדת פועלת בזמן השחרור – אין התחייבות שתמשיך לפעול תקין לאורך זמן. לגבי מסך (LCD) – חדירת נוזלים לשכבות הפנימיות, לפולרייזר עלולה לגרום לכתמים בתצוגה. נזק זה אינו ניתן למניעה או לתיקון כחלק מהניקוי, ודורש טיפול או החלפה נפרדת. יש לקחת בחשבון כי תקלות נוספות בחלקים שונים של המחשב (פיריפריה, כולל סוללה) עלולות להופיע בעתיד – הן אינן כלולות בשירות הניקוי או תיקון הקורוזיה, למעט לוח האם אשר טופל ועליו ניתנת אחריות מלאה. בעת מסירת המחשב ללקוח, כל הרכיבים נבדקים – רכיבים שאינם תקינים מדווחים ללקוח, ורכיבים שעובדים נכון לרגע המסירה עלולים להפסיק לפעול בהמשך עקב נזקי נוזלים קודמים. רכיבים אחרים אשר לא הוחלפו בתשלום – אינם באחריות, ובמידה ויידרשו תיקון או החלפה, יתומחרו בנפרד ובמחיר מופחת מהמחיר הרגיל.
תקלות בכונן קשיח ובמערכת ההפעלה. אם במהלך האבחון או התיקון מתברר כי קיימת תקלה בכונן הקשיח או מערכת ההפעלה, המעבדה תציע ללקוח שירות שחזור נתונים, כולל תנאים מפורטים לביצוע השירות. שירות שיחזור מידע אינו כלול בתיקון הרגיל וכרוך בתשלום נוסף.
חלקים שהוחלפו. רכיבים וחלקים שהוחלפו במהלך התיקון עוברים לבעלות המעבדה עם החלפתם. המעבדה שומרת לעצמה את הזכות לעשות בהם שימוש חוזר, למחזרם או להשמידם – בהתאם לשיקול דעת מקצועי, לצרכים תפעוליים, ובהתאם לחוקי הגנת הסביבה ומיחזור בפסולת אלקטרונית. במקרה בו הלקוח מעוניין בקבלת הרכיבים שהוחלפו, עליו לעדכן על כך מראש, והדבר יתאפשר רק באישור מפורש של המעבדה ובכפוף להסכמה מראש.
מכשירים שנשארו במעבדה מעבר לפרק הזמן סביר. אם המכשיר לא נאסף בתוך 6 חודשים לאחר עדכון בנוגע למצב המכשיר : הצעת מחיר לתיקון, אי-תיקונות, אי-כדאיות תיקון או מוכנות לאיסוף – הבעלות עליו תעבור למעבדה. המעבדה שומרת לעצמה את הזכות למחזר, לפרק או לעשות כל שימוש אחר במכשיר לפי שיקול דעתה.
אחריות על התיקון. האחריות על התיקון ורוב חלקי החילוף הינה למשך 3 חודשים. האחריות על סוללה הינה למשך 6 חודשים. האחריות אינה חלה על תוכנה, חשבונות משתמש של הלקוח, מידע המאוחסן במכשיר.
נזקים כתוצאה מפגיעה פיזית, מגע עם נוזלים, קפיצות מתח, התחממות יתר, קורוזיה, שימוש לא תקין לאחר התיקון, או בלאי טבעי והתיישנות של רכיבים.